قسمت سی و چهارم از مجموعه پادکست‌های «ابدیت و یک روز» همچون برنامه پیشین به تجلیل از «تورج منصوری»، فیلمبردار زبر‌دست و تجربه‌گر و همه فن‌حریف سینمای ایران اختصاص دارد.‏

در بخش اول این پادکست آقای منصوری برای ما در کنار مروری بر چگونگی فیلمبرداری فیلم‌های «محاکمه در خیابان» (مسعود کیمیایی) و «سنتوری» (داریوش مهرجویی) به ویژگی‌های یک فیلمبرداری خوب وحرفه‌ای در آثار سینمایی اشاره کرده و درباره مساله تعامل فیلمبردار به دیگر عوامل سازنده فیلم‌های سینمایی صحبت‌کرده‌اند.‏

در بخش دوم این پادکست نیز آقای «مسعود جعفری‌ جوزانی» کارگردان نام‌آشنا، خوش‌سابقه و سختکوش سینمای ایران با ذکر خاطرات و نکاتی درباره همکاری‌های‌شان با آقای منصوری که بیش از سی سال ادامه داشته‌است، ویژگی‌های دیگری از این فیلمبردار توانمند سینمای ایران را برای ما بازگو کرده‌اند.‏

تدوین  پادکست : محمد شکیبا

 

قطعات موسیقی‌ به کار رفته در این پادکست:‏

۱. «رقص گدایی» از ساخته‌های گروه «کلزماتیکس» و برگرفته شده از آلبوم موسیقی «جن‌زده»

۲. بخشی از دیالوگ‌ها و موسیقی متن فیلم «جرم» ساخته «کارن همایون‌فر»‏

۳. بخشی از دیالوگ‌ها و موسیقی متن فیلم «جاده‌های سرد» ساخته «کامبیز روشن‌روان»‏

۴. بخشی از موسیقی متن فیلم «آواز گنجشک‌ها» ساخته «حسین علیزاده»‏

 

لینک پادکست شماره سی و چهار در وب‌سایت ناملیک:

http://namlik.me/article/1767

لینک پادکست شماره سی و چهار در وب‌سایت شنو‌تو:

https://goo.gl/XdoqgJ

لینک پادکست شماره سی و چهار در وب‌سایت بیپ‌تونز:

http://beeptunes.com/track/475099670