پنجم دی ماه سال ۱۳۹۷، «بهرام بیضایی» نمایشنامه‌نویس و کارگردان تاتر، سینماگر، ادیب و پژوهش‌گر نامی و فرزانه ایران سالروز هشتاد سالگی‌اش را جشن گرفت. به همین مناسبت و پاس بیش از شش دهه تلاش‌ها و تجربه‌ها و پژوهش‌های او و خلق آثار نوشتاری و نمایشی و ساخت و اجرای فیلم‌ها و نمایشنامه‌هایی ژرف و جاودان و سرشار نمودن و غنی کردن بیشتر ادب و هنر و فرهنگ معاصر ایران، در مجموعه پادکست‌هایی ویژه شامل گفت‌وگو‌هایی با همکاران و صاحب‌نظران و دوستان او در حد خودمان در «ابدیت و یک روز» به بزرگداشت او کوشیده‌ایم.

لازم به ذکر است که به دلیل کثرت مهمان‌‌ها و تنوع سابقه و سن ایشان ساده‌ترین راه را برای ترتیب پخش گفت‌وگو‌ها در نظر گرفتیم  و صحبت‌های این بزرگواران را به ترتیب حروف الفبای ابتدای نام خانوادگی ایشان خواهید شنید.

مهمان این برنامه ما همچون نوبت پیشین، آقای «حمید امجد»، نمایش‌نویس و کارگردان سینما و تاتر و از مترجمین و پژوهشگران سرشناس ایران، نزدیک به چهار دهه است در مقام شاگرد و دوست و بازیگر و محقق با بهرام بیضایی یار و همراه بوده‌است. این موقعیت فرصت مغتنمی را برای ما فراهم آورد تا در گفت‌وگویی مفصل با ایشان از زوایای گوناگون به دنیای آثار این هنرمند فرهیخته نزدیک شویم. 
در بخش پایانی این گفت‌وگو از حمید امجد خواسته‌ایم تا برای ما درباره مقوله بازیگری در جهان آثار بیضایی و همچنین حسرت‌ها و آرزوهای‌شان در مواجهه با آثار او، صحبت کنند.

تدوین پادکست : محمد شکیبا

قطعات موسیقی‌ به کار رفته در این پادکست:

‏۱. «رقص گدایی» از ساخته‌های گروه «کلزماتیکس» و برگرفته شده از آلبوم ‏موسیقی «جن‌زده‌‏»‏

۲. بخش‌هایی از گفت‌وگوهای فیلم «وقتی همه خوابیم» با اجرای «مژده شمسایی»، «علیرضا جلالی ‌تبار»، «هدایت هاشمی»، «حامد محمدی»، «سحر دولتشاهی»، «امید خوش‌منش»، «حسین محب‌اهری»، «مهرداد ضیایی»، «رها رضایی‌راد»، «رضا مختاری»، «افشین خورشید‌باختری»، «امیرکاوه آهن‌جان»، «علی اولیایی» و «حسام نواب‌صفوی»

۳. بخش‌هایی از موسیقی متن فیلم «وقتی همه خوابیم» ساخته «محمدرضا درویشی»

لینک پادکست شماره نود و هشت در وب‌سایت ناملیک:
   http://namlik.me/article/4688  
لینک پادکست شماره نود و هشت در وب‌سایت شنو‌تو:

لینک پادکست شماره نود و هشت در وب‌سایت بیپ‌تونز:
https://beeptunes.com/track/527354443
لینک پادکست شماره نود و هشت در شبکه تلگرام:
https://t.me/EternityAndADay/584  
لینک پادکست شماره نود و هشت در فیدیبو:
https://fidibo.com/book/88661

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار × 2 =