اشاره: متن زیر ترجمه‌ای بود از دو گفتگو که در تاریخ ۲۹ شهریور سال ۱۳۸۳ در روزنامه «شرق» در ستون «ده فرمان» با عنوان «مرا با تام کروز اشتباه نگیرید» به چاپ رسید.

نورا افرون (فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده) کارگردان فیلم‌هاى: «طلسم شده»، «عدد‌هاى خوش اقبال»، «نامه دارى»، «بى‌خواب در سیاتل» و «این زندگى منه» و فیلمنامه‌نویس فیلم‌هاى «طلسم شده»، «گوشى را گذاشتن»، «نامه دارى»، «مایکل»، «بى‌خواب در سیاتل»، «این زندگى منه»، «بهشت آبى»، «وقتى هرى سالى را ملاقات کرد»، «دلسوخته» و «سیلکوود» است. او همچنین در فیلم «شوهران و همسران» وودى آلن بازى کرده است.

اریک گلدبرگ (کارگردان و انیماتور) فیلم‌هاى «راپسودى در بلو»، «فانتزیا ۲۰۰۰» و «پوکاهانتس» را کارگردانى کرده و به عنوان انیماتور در «Looney Tunes: Back in Action»، «راپسودى در بلو»، «هرکول» و «علاءالدین» حضور داشته است.

 

قطعه موسیقى مورد علاقه شما کدام است؟

نورا افرون: آلبومى از «فرانک سیناترا» با نام «ترانه‌هایى براى عاشقان پرشور و حال».
اریک گلدبرگ: «راپسودى در بلو» اثر گئورگ گرشوین یا تم اصلى مجموعـــه کارتون هاى لونى تـــونز       The Merry _Go- Round Broke Down

محبوب ترین فیلم زندگى تان چیست؟

نورا افرون: پدرخوانده ۲.
اریک گلدبرگ: دامبو.

کدام یک از برنامه هاى تلویزیون را چه در گذشته چه در حال بیشتر از بقیه دوست دارید؟

نورا افرون: نمایش تلویزیونى مرى تیلر مور
اریک گلدبرگ: سرجوخه بیلکو

بزرگ ترین دستاورد حرفه اى تان را تا به امروز چه مى دانید؟

نورا افرون: نمایشنامه‌اى با نام «دوستان خیالى»
اریک گلدبرگ: خلق شخصیت جنى (Genie) در کارتون «علاءالدین»

کدام پروژه آن چیزى نشد که از همان ابتدا فکرش را مى‌کردید؟

نورا افرون: تقریباً همه کار‌هایى که تا به حال انجام داده ام.
اریک گلدبرگ: کارتون «پوکاهانتس»

محبوب ترین کتاب زندگى تان کدام است؟
نورا افرون: «غرور و تعصب» جین آستین.
اریک گلدبرگ: هر اثرى از دیو برى.

 

اگر مى توانستید یک چیز را در هالیوود تغییر دهید چه مى کردید؟

نورا افرون: یک چیز؟ فقط یک چیز ؟؟؟ همه چیز را تغییر مى دادم.
اریک گلدبرگ: براى کارایى و توانمندى بیشتر این سیستم همه را مجبور مى‌کردم تا به هنرمندان اطمینان بیشترى داشته‌باشند و در یک کلام همه مى‌باید به هنرمندان بیش از پیش اعتماد مى‌کردند.

اگر مى‌توانستید یکى از تصورات عموم مردم را نسبت به خودتان تغییر دهید چه مى‌کردید؟
اریک گلدبرگ: امیدوارم مردم دیگر هیچ وقت مرا با تام کروز اشتباه نگیرند. این مسئله دیگه خیلى داره طول مى کشه! یه عمره که این اتفاق هر روز داره تکرار مى‌شه!

چه کسى _ یا چه چیزى _ بیشترین تاثیر را بر موقعیت حرفه اى شما داشته است؟

نورا افرون: قطعاً مایک نیکولز. کسى که آن قدر سخاوتمند، بلندنظر و بزرگوار بود که اجازه داد هنگام فیلمبردارى «سیلکوود» و «دلسوخته» (که فیلمنامه‌هایش را نوشته بودم) سرصحنه حاضر شوم و علاوه بر این به من اجازه داد هنگام انتخاب بازیگران با آنها دیدار و گفت وگو کنم. او الفباى کارگردانى را به من آموخت و هر وقت که فیلم مى‌سازم و کوشیده‌ام تا راز موفقیت او را بفهمم و به شیوه کار او و توانا‌هایى او پى ببرم اما بدبختانه هیچ وقت متوجه این قضایا نشده‌ام.

از آخرین پروژه هایتان بگویید؟

نورا افرون: نمى‌دانم امیدوارم فیلم «طلسم شده» باشد. قرار است فیلم در سال ۲۰۰۵ به نمایش درآید. در این فیلم «نیکول کیدمن»، «ویل فرل» و «مایکل کین» بازى کنند. ویل فرل در نقش جک ویت، بازیگر مشکل‌دار هالیوودى، ظاهر شده است که قرار است با بازى در نسخه سینمایى یک مجموعه تلویزیونى شهرت اش را دوباره به دست آورد.
وقتى که جک با ایزابل بیگلو زیبا روبه رو مى‌شود احساس مى کند او بهترین انتخاب براى بازى در نقش مقابلش است. اما چیزى که او نمى‌داند این است که ایزابل در زندگى واقعى‌اش یک جادو گر است و پدرش (مایکل کین)… آخرین فیلمنامه اى را که نوشته بودم هم توسط رایان کیتون کارگردانى شد. اگر یادتان باشد اسم فیلم گوشى را گذاشتن بود.
اریک گلدبرگ: در حال حاضر مشغول مقدمات تهیه و تولید اقتباسى از «جایى که همه چیز وحشى است» اثر موریس سنداک براى کمپانى یونیورسال هستم.

کدام پروژه بوده که همیشه در پى ساختش بودید اما هنوز نتوانسته‌اید این آرزو را عملى کنید؟
نورا افرون: یک دوجین فیلمنامه دارم که تا به حال ساخته نشده‌اند و واقعاً برایم سخت است تا از میانشان یکى را انتخاب کنم اما در حال حاضر آرزو دارم فیلمى درباره مایکل مک آلارى روزنامه نگارى نیویورکى، بسازم.
اریک گلدبرگ: یک انیمیشن موزیکال از زندگى یوناس سالک خالق «The Polio Vaccine»

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست − هجده =